Egoism sau Iubire de sine

Actualizată în: 25 oct.

Am scris zilele trecute o postare pe pagina mea de Facebook Iva Berghmann despre STIMA DE SINE.

Ideea mi-a venit în timpul unei scurte vizite în Veneția, oraș pe care l-am vizitat pentru a patra oară și de al cărui farmec nu mă satur. În timp ce stăteam la o terasă cochetă, așteptând să ni se aducă prânzul, m-am transformat din turistul "flămând" în observatorul tacit al oamenilor care chiar locuiesc în Veneția. Lângă noi s-au așezat 3 italieni - Veneto cum ar zice ei, două doamne și un domn, iar la câteva minute li s-a alăturat încă un domn. Cum înțeleg destul de bine italiana (mai puțin atunci când se vorbește în dialect și când nici ei nu se înțeleg între ei) nu mi-a fost greu să prind firul discuției. Și aici vine surpriza: pentru ascultătorul obișnuit cei patru părea că au un dialog normal, povestind despre ceva amuzant. În realitate cel de-al patrulea venit povestea că de dimineața a fost la biopsie și că lucrurile nu au decurs prea bine. Nu voi descrie restul discuției pentru că nu despre asta este vorba. Este vorba despre ATITUDINE și despre faptul că indiferent de situațiile cu care se confruntă italienii aleg să trăiască acea DOLCE VITTA.


Evident că imediat mi-am adresat întrebarea:

Există oare vreo legătură între Dolce Vita și Stima de Sine? Și... oare Stima de Sine are vreo legătură cu Iubirea de sine?

Voi încerca în rândurile următoare să vă pictez un tablou de acțiuni pe care am ales la un moment dat să le introduc în viața mea și care te vor ajuta să-ți CREȘTI STIMA DE SINE.


1. PRACTICĂ GRIJA DE SINE

Când vorbesc despre Grija pentru propria persoană nu mă refer la a te îngrijora pentru tine sau pentru soarta ta! Mă refer la a-ți bloca în viața ta super aglomerată timp pentru tine și pentru ritualuri de îngrijire personală ( și aici nu mă refer la uzatele mani-pedi sau vopsitul părului)

  • un masaj;

  • lectura unei cărți bune;

  • un vernisaj sau un spectacol de operă sau de teatru;

  • un film fain;

  • un pahar cu vin sau un ceai fin;

  • o pătură Hygge în care să te înfofolești la finalul unei zile grele;

  • o mască, un peeling pentru față sau pentru corp;

  • o sesiune la SPA - dacă ai așa ceva în orașul tău. Evident vei putea spune că toate acestea îți vor sparge contul. Este adevărat că s-ar putea să trebuiască să investești în asemenea ritualuri, dar dacă te vei uita cu atenție la lista de sus, vei descoperi că majoritatea ritualurilor de îngrijire personală sunt gratuite, le ai în casă și nu necesită decât atenția ta. Îngrijirea personală implică să faci ceva pentru tine, ceva ce îți place, ceva în cadrul căruia să te plasezi pe tine în centrul atenției, astfel încât să ai grijă de mintea ta, corpul și spiritul tău.

2. PRACTICĂ MEDITAȚIA ȘI AFIRMAȚIILE

Afirmațiile sunt cele mai simple modalități de a deturna atenția de la problemele cotidiene la ceea ce dorim să se manifeste în viața noastră și de a înlătura stima de sine scăzută. La început am crezut că afirmațiile sunt „minciuni” repetate care la un moment dat pot sau nu să devină un adevăr în viața noastră. Gândite și, mai apoi, rostite așa, ele au valoare 0. Dar dacă în afirmațiile pe care le spunem există un sâmbure de adevăr? Atunci, cu siguranță că lucrurile stau altfel. Ideea de bază este că atunci când practici o formă de meditație în cadrul căreia inserezi mesaje chiar și parțial adevărate, alegi să-ți liniștești mintea și corpul și să îl hrănești cu mesaje „by choice” - din alegere și să îl descarci de tot „zgomotul” de peste zi care a venit către tine din inerție.Iată câteva exemple de afirmații:

  • Sunt puternic(ă)!

  • Sunt demn(ă) de iubire!

  • În orice zi și în orice privință corpul meu face ce are de făcut pentru a funcționa natural, fiziologic, sănătos și chiar așa și este!

  • Am puterea de a trăi armonios și sunt în armonie cu mine!

  • Sunt o persoană frumoasă!

  • Cu fiecare zi care trece sunt din ce în ce mai sănătos(oasă)!

3. VIZUALIZEAZĂ CEEA CE VREI

Multe dintre gândurile predominante de peste zi au legătură cu circumstanțe exterioare, necontrolabile și pe care nu ni le dorim. Nivelul de stres și presiune este imens și poate părea de necontrolat. O pauză de „respirație” în care să-ți reamintești constant ceea ce vrei și să vizualizezi ceea ce vrei, îți va aduce claritate și stare de bine:

  • în primul rând îți îți vei permite să faci o mică pauză;

  • în al doilea rând vei respira adânc, controlat și complet, fapt care permite oxigenului să pătrundă în fiecare celulă a corpului tău;

  • și nu în ultimul rând, îți vei reaminti constant care este direcția în care te îndrepți, iar dacă te-a deturnat cineva sau ceva, a